Handledarkurs

För handledarkurs krävs...

För att du ska få övningsköra på trafikskola så måste du ha fyllt 18 samt ha körkortstillstånd. Om du vill övningsköra hemma behöver även du och din handledare gå på en handledarutbildning. Dessa gäller i 5 år.

Giltig legitimation måste medtas till Handledarkursen

• Krav för handledare:

• Minst 24 år gammal
    • Körkort utfärdat i Sverige eller annat EES-land
    • De senaste 10 åren ska du ha haft körkort i minst 5 år för det fordon som övningskörningen avser

Krav för elev:

• Du ska ha ansökt (eller inneha) körkortstillstånd för B-behörighet
    • Du ska vara som yngst 15 år och 9 månader
      OBS!
      • Du måste ha fyllt 16 år för att övningsköra
      • Du kan även delta i utbildningen om du är under 15 år och 9 månader, men då rapporteras inte din närvaro till transportstyrelsen direkt.

Priser

Vi har 50% rabatt just nu på handledarkursen!

Handledarutbildning för endast 300:-

Boka online idag!

GILTIG LEGITIMATION MÅSTE MEDTAS TILL HANDLEDARKURSEN.

Boka direkt för garanterad plats!

Då vi har ett begränsat antal platser rekommenderar vi att ni bokar direkt för garanterad plats.

Boka och betala direkt via Södertäljes enda onlinebokning!

AVBOKNING av Handledarutbildning måste göras senast kl 13:00, två vardagar innan, annars sker debitering

Tips

Det är bra att kombinera privat övning med trafikskolan. Av erfarenhet vet vi dock att det nästan alltid är bäst att börja på en trafikskola så att du undviker att lära dig ”fel saker i fel ordning”. Om du ändå väljer att börja med privat övning så kanske ni vill ta en titt på Transportstyrelsens kursplaner.

Kursplanen för förarutbildningen behörighet B (TSFS 2011:20). Klicka här.
Kursplanen för riskutbildning för behörighet B (TSFS 2012:40). Klicka här.
Kursplanen för introduktionsutbildning behörighet B (TSFS 2010:127). Klicka här

Gör såhär

Kostnadsfri konsultation för planering av din handledarkurs

Vi hjälper dig att planera din körutbildning oavsett om du bokat uppkörning privat eller behöver hjälp att boka.

Bli uppringd

Här kan du skicka in en anmälan till oss. Anmälan avser den utbildning du anger under ”övriga synpunkter”. Vi hör av oss så fort vi får tid och möjligthet. Har du något övrigt önskemål som vi ska ta hänsyn till går det också bra att skriva det i övriga synpunkter.